Friday, March 14, 2014

ကားဘယ္လိုေမာင္းမွာလဲ

ဒီပို႔(စ္)မွာ ဘာသာၿပန္ထားတာေလးေတြက ကားေမာင္းတတ္သူေတြအဖို႔ ရယ္စရာၿဖစ္ေနေပမယ့္၊ ကားေပၚကို ခုမွ စတက္မယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မမႀကီးနဲ႔ ေယာက္ဖတို႔လိုလူေတြ အတြက္ေတာ့ အသံုး၀င္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေအာ္တိုကားေတြ အတြက္ပဲ ဘာသာၿပန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ တခုခုလဲြေနရင္ေတာ့ ဘာသာၿပန္သူ ရဲ႔အမွားသာၿဖစ္ပါတယ္။ ကားကေတာ့ Toyota Yaris 2010 ေမာ္ဒယ္အတြက္ၿဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Toyota Belta 2010 ေမာ္ဒယ္အတြက္လိုခ်င္ေပမယ့္ ရွာမရလို႔ အနီးစပ္ဆံုးတူတဲ့ ေမာ္ဒယ္ကိုပဲ ဘာသာၿပန္းေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလံုး ကားေမာင္းရင္ အစဥ္ေၿပႀကပါေစ။

ကားေမာင္းနွင္ၿခင္း
ေဘးကင္းတဲ့ ကားေမာင္းနွင္ၿခင္းၿဖစ္ဖို႔ ေအာက္ပါတို႔ကို ေလ့လာထားသင့္ပါသည္။

ေအာ္တိုဂီယာကားေမာင္းၿခင္း
·         ဘရိတ္ကိုနင္းထားၿပီး၊ ဂီယာကို D သို႔ေရႊ႔လိုက္ပါ။
·         ပါကင္ဘရိတ္ကို လႊတ္လိုက္ပါ။
·         ဘရိတ္ကိုၿဖည္းၿဖည္းၿခင္းလႊတ္ေနစဥ္ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ လီဗာကို ၿဖည္းၿဖည္းခ်င္းနင္းပါ။

ကားရပ္ၿခင္း
·         ဘရိတ္ကိုနင္းပါ။
·         လိုအပ္ရင္ ပါကင္ဘရိတ္ကိုသံုးပါ။
·         အကယ္၍ ကားကိုအခ်ိန္ႀကာၿမင့္စြာရပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ ဂီယာကို P / N သို႔ေရႊ႔ပါ။

ကားပါကင္ထိုးၿခင္း
·         ဘရိတ္နင္းပါ
·         ပါကင္ဘရိတ္ကို ဆဲြပါ
·         ဂီယာကို P သို႔ေၿပာင္းပါ။ အကယ္၍ ဆင္ေၿခေလွ်ာ သို႕ ေတာင္ကုန္းမွာ ပါကင္ထိုးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ လိုအပ္ရင္ ဘီးေတြကို တခုခုနွင့္ တားဆီးေပးပါ။
·         စက္ကိုရပ္လိုက္ပါ
·         ကားတံခါးကို ေသာ့ခတ္ပါ။မထြက္ခင္ သင့္မွာ ကားေသာ့ အတူပါရိွမရိွ စစ္ေဆးပါ။

ေတာင္ကုန္းေစာက္ေစာက္မွ စတင္ထြက္ခြာၿခင္း
·         ဘရိတ္ကိုနင္းထားစဥ္ ဂီယာကို D သို႔ေၿပာင္းပါ။ ပါကင္ဘရိတ္ ကို မၿဖဳတ္ေသးပါနွင့္။
·         လီဗာကို ၿဖည္းၿဖည္းၿခင္း စနင္းပါ။
·         ထို႔ေနာက္ ပါကင္ဘရိတ္ကို ၿဖဳတ္ပါ။

မိုးထဲေရထဲမွာ ကားေမာင္းၿခင္း
·         ဂရုစိုက္ေမာင္းပါ။ မိုးရြာေနစဥ္ ၿမင္ကြင္းေတြ ေ၀၀ါးလာမယ္။မွန္ေတြမွာေရေငြ႕ရိုက္ၿပီး လမ္းေတြလည္း ေခ်ာ္လာမယ္။
·         မိုးရြာခါစမွာ အထူးဂရုစိုက္ပါ။ မိုးရြာခါစ လမ္းေတြက ပိုေခ်ာ္တတ္တယ္။
·         အၿမန္လမ္းေပၚမွာေမာင္းရင္း အရိွန္ေလွ်ာ့ပါ။ လမ္းနဲ႔တာယာႀကားမွာ မိုးေရတလႊာခံေနလို႔၊ စတီယာရင္နဲ႔ ဘရိတ္ေတြက ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ဘူး။

သတိေပးတားၿမစ္ခ်က္မ်ား
ကားစက္စနဳိးစဥ
·         စက္နိဳးေနစဥ္ သင္၏ေၿခေထာက္ကို အၿမဲ ဘရိတ္ေပၚတင္ထားပါ။
·         အဲလိုလုပ္ၿခင္းၿဖင့္ ကားမသိမသာ တြားတြားၿခင္းမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

ကားေမာင္းေနစဥ္
ကလပ္၊ဘရိတ္ နဲ႔ လီဗာေတြရဲ႔ေနရာမွန္ေတြကို မရင္းနီွးေသးရင္ ကားတက္မေမာင္းပါနွင့္။ မွားၿပီးနင္းမိရင္ အႏၱရာယ္ႀကီးပါတယ္။
·         ဘရိတ္နင္းရမွာကို လီဗာနဲ႔မေတာ္တဆမွားနင္းမိရင္ ကားအရိွန္ရုတ္ခ်ည္းတိုးလာလို႔ မေတာ္တဆၿဖစ္ၿပီး ဒဏ္ရာအႀကီးအက်ယ္ရတတ္၊ ေသတတ္ပါတယ္။
·         ေနာက္ဆုတ္တဲ့အခါ သင့္ခႏၵာကိုယ္ကိုလွည့္လိုက္ရလို႔ အဲဒီလီဗာနဲ႔ဘရိတ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နင္းမိဖို႔ ခက္တတ္ပါတယ္။ ေသခ်ာနင္းမိပါေစ။
·         အရိွန္နည္းနည္းနဲ႔သြားေနရင္ေတာင္မွ သင့္ကိုယ္သင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ထိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွ လီဗာနဲ႔ ဘရိတ္နင္းရာမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္ၿဖစ္ပါမယ္။
·         ညာေၿခသံုးၿပီး ဘရိတ္နင္းပါ။ သင့္ဘယ္ေၿခသံုးၿပီး ဘရိတ္နင္းရင္ အေရးေပၚအေၿခအေနမွာ တုန္႔ၿပန္တာ ေနာက္က်လို႔ အက္ဆီးဒန္႔ ၿဖစ္နိုင္ပါတယ္။
မီးေလာင္လြယ္တဲ့ပစၥည္းေတြနား သင့္ကားကို မေမာင္းမိ၊မရပ္မိပါေစနွင့္။ အိပ္ေဇာေငြ႔ေတြက အလြန္အမင္းပူလာတတ္ၿပီး အနားမွာရိွတဲ့ မီးေလာင္လြယ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို မီးစဲြေလာင္ေစတတ္တယ္။
ကားက ဂီယာ D ေရာက္ေနစဥ္ ကားကို ေနာက္ၿပန္မလိမ့္ပါေစနဲ႔။ ဒါမွမဟုတ္ ဂီယာက R ၀င္ေနစဥ္ ေရွ႔မလိမ့္မိပါေစနဲ႔။ အဲလိုၿဖစ္ရင္ ကားအင္ဂ်င္ကို ရပ္သြားေစတတ္သလို၊ ဘရိတ္နဲ႔ စတီရီယာရင္ ေတြရဲ႔လုပ္ေဆာင္မွုေတြကို ထိခိုက္ေစတာမို႔ အက္ဆီးဒန္႔ သို႔ သင့္ကားကို ပ်က္ဆီးေစပါတယ္။
ကားထဲမွာ မီးခိုးနံ႔ရရင္ ကားၿပတင္းကိုဖြင့္၍ ေနာက္တံခါးက်မက် စစ္ေဆးပါ။ မီးခိုးမႊန္တာမ်ားရင္ ကားေမာင္းသူ နဲ႔ ခရီးသည္ေတြကို အိပ္ငိုက္ေစၿပီး အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္ေစနိုင္တယ္။ အဲလိုၿဖစ္ေနရင္ သင့္ကားကို ၿမန္ၿမန္ကား၀ပ္ေလွ်ာ့ ပို႔ စစ္ေဆးပါေလ။
ကားေရႊ႔ေနစဥ္ ဘယ္ေတာ့မွ ဂီယာနံပါတ္ P,R,N  ကိုေရႊ႔မိပါေစနွင့္။ အဲဒီလိုလုပ္မိလွ်င္ သင့္ကား၏ သတင္းအခ်က္အလက္ပို႔ေပးတဲ့စနစ္ပ်က္ဆီးသြားေစၿပီး၊ သင့္ကားကို ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။
ကားေရႊ႔ေနစဥ္ ဂီယာကို N သို႔မေရႊ႔မိပါေစနွင့္။ အဲလိုလုပ္မိလွ်င္ အင္ဂ်င္ရပ္သြားၿပီး အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္နိုင္ပါတယ္။
ကားေရႊ႔ေနစဥ္ အင္ဂ်င္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မရပ္ပါနွင့္။ ပါ၀ါစတီရီယာရင္နဲ႔ ဘရိတ္က အင္ဂ်င္ရပ္သြားရင္ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ေတာ့ပါဘူး။
ေတာင္အဆင္းလမ္းေတြမွာ ေဘးကင္းစြာေမာင္းနွင္နိုင္ဖို႔ အင္ဂ်င္ဘရိတ္ကို အသံုးၿပဳပါ။ သာမန္ဘရိတ္ကို အၿမဲဖမ္းနင္းထားရင္ ဘရိတ္ရွုးေတြ အပူခ်ိန္တက္လာၿပီး ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူး။
ေတာင္ေစာင္းနဲ႔ ဆင္ေၿခေလွ်ာေတြမွာ ကားခဏရပ္ရရင္ ေနာက္ၿပန္ သို႔ ေရွ႔မလိမ့္သြားေအာင္ ပါကင္ဘရိတ္ကိုဆဲြထားၿပီး ဘရိတ္ကိုလည္းနင္းထားပါ။
ကားေမာင္းေနစဥ္ ဘယ္ေတာ့မွ စတီရီယာရင္၊ ထိုင္ခံု နဲ႔ အတြင္းအၿပင္ေနာက္ႀကည့္မွန္ေတြကို မခ်ိန္ညိွပါနွင့္။
ခရီးသည္ေတြရဲ႔ လက္၊ေခါင္းနဲ႔ တၿခားခႏၵာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြ ကားၿပင္မထြက္ေအာင္ အၿမဲ စစ္ေဆးေပးပါ။
ဘယ္ေတာ့မွ သတ္မွတ္မိုင္နွုန္းထက္ပိုမေမာင္းပါနွင့္။သင့္ကားတာယာက အၿမန္နွဳန္းေမာင္းနိုင္တဲ့တာယာ အမ်ဳိးအစားမဟုတ္ရင္ ဥပေဒကခြင့္ၿပဳရင္ေတာင္မွ တနာရီ ၈၅ မိုင္ (၁၄၀ ကီလိုမီတာ) ထက္ ပိုမေမာင္းပါနွင့္။ ခရီးေ၀းမသြားခင္ သင့္ကားတာယာ အမ်ုိးအစားကို မေသခ်ာပါက တာယာဆိုင္၀န္ထမ္းနွင့္ စစ္ေဆးၿပီးမွ အၿမန္ေမာင္းနွင္သင့္သည္။ မေသခ်ာပါက ၈၅ မိုင္ထက္ ပိုမေမာင္းပါနွင့္။

ေခ်ာ္ေနေသာလမ္းေပၚေမာင္းေသာအခါ
·         ရုတ္တရက္ ဘရိတ္နင္းၿခင္း၊ လီဗာနင္းၿခင္း၊ စတီရီယာတိုင္ကို အၿမန္ဆဲြေကြ႔ၿခင္းေတြက သင့္ကားတာယာကို ေခ်ာ္ေစမွာ ၿဖစ္ၿပီး ကားကို ထိန္းမရၿဖစ္သြားတတ္တယ္။
·         အင္ဂ်င္အၿမန္ႏွုန္းကို ရုတ္တရက္ေၿပာင္းၿခင္းကလည္းကားကိုရုတ္ခ်ည္းရပ္ေစမွာၿဖစ္ၿပီး အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္နိုင္တယ္။
·         ေရအိုင္ငယ္ေလးကိုၿဖတ္ေမာင္းၿပီးတိုင္း ဘရိတ္ကို ၿဖည္းၿဖည္းနင္းၿပီး ေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္လားလို႔စစ္ေပးပါ။ဘရိတ္ရွုးေတြေရစိုကုန္ရင္ ဘရိတ္က ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါ။ ဘရိတ္ရွုးေတြက တၿခမ္းတည္းေရစိုရင္လည္း ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္သလို စတီယာရင္ ကိုပါထိခိုက္ေစနိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေႀကာင္အက္ဆီးဒန္႔လဲၿဖစ္နိုင္တယ္။

ဂီယာခ်ိန္းေသာအခါ
·         ဂီယာခ်ိန္းမယ္လုပ္တိုင္း သင့္ေၿခေထာက္ကို လီဗာေပၚမွာမတင္မိေစဖို႔ အထူးဂရုစိုက္ပါ။
·         မေမွ်ာ္လင့္ဘဲအရိွန္ၿမွင့္တက္လာၿပီး အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္လို႔ ေသတတ္သည္။

ကားရပ္နားစဥ္
·         အင္ဂ်င္ရဲ႔လီဗာကို မလိုအပ္ဘဲ သြားမနင္းပါနဲ႔။
·         P / N ကလဲြလို႔ တၿခားဂီယာ၀င္ေနရင္ သင့္ကားကမေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ထထြက္သြားၿပီး အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္တတ္တယ္။
·         ကားကိုစက္ႏွိဳးထားၿပီး အႀကာႀကီးမထားခဲ့ပါနွင့္။ အကယ္၍ေရွာင္နိုင္ရင္ေတာ့ ကားကို ကြင္းၿပင္မွာရပ္ထားခဲ့ၿပီးမီးခိုးေတြ ကားထဲမ၀င္ေအာင္စစ္ေဆးၿပီးမွ ထားခဲ့ပါ။
·         ကားစက္နိုးေနစဥ္ ကားလိမ့္မသြားေစဖို႔ အၿမဲဘရိတ္ကိုနင္းထားပါ၊ လိုအပ္ရင္ ပါကင္ဘရိတ္သံုးပါ။
·         ကားကိုဆင္ေၿခေလွ်ာမွာရပ္ရရင္ေတာ့ ဘရိတ္နင္းၿပီး ပါကင္ဘရိတ္ပါဆဲြထားပါ။
·         အင္ဂ်င္ကို လီဗာနင္းၿခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ ရပ္ထားစဥ္ လီဗာနင္းရင္ မီးခိိုးပိုက္က အပူခ်ိန္တက္လာၿပီး အနားမွာ ေလာင္စရာရိွရင္ ထ မီးေလာင္တတ္တယ္။

 ကားပါကင္ထိုးစဥ္
·         ကားကိုေနပူထဲမွာ ရပ္ထားခဲ့ရမယ္ဆိုရင္ ကားထဲမွာ မ်က္မွန္၊ မီးၿခစ္၊ စပေရးဗူး၊ အခ်ဳိရည္သံဗူး ေတြကို မထားခဲ့ပါနွင့္။ အဲလိုထားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေအာက္ကဟာေတြၿဖစ္နိုင္တယ္။
o   မီးၿခစ္နဲ႔စပေရးဗူးေတြက ဂက္စ္ေတြ စိမ့္လာၿပီး မီးေလာက္ေစနိုင္တယ္။
o   ကားထဲမွာ အပူခ်ိန္ၿမင့္လာလို႔ ထားခဲ့တဲ့ ပလပ္စတစ္မ်က္မွန္ေတြမွာ ကဲြေႀကာင္းေတြေပၚနိုင္တယ္
o   သံဗူးအခ်ဳိရည္ေတြက အက္ကဲြလာၿပီး ကားထဲမွာ ပန္းထြက္လာမယ္၊ အနားမွာရိွတဲ့ လွ်ပ္စစ္၀ါယာေတြကို သြားထိၿပီး ၀ါယာေလွ်ာ့ၿဖစ္တတ္တယ္။
o   ကားပါကင္ဘရိတ္ကိုဆဲြ၊ ဂီယာကို P ကိုေရႊ႔၊ အင္ဂ်င္ရပ္ၿပီး ကားကိုေသာ့ခတ္ခဲ့ပါ။ ကားစက္နိဳးထားစဥ္ ကားကိုပစ္ၿပီး မထားခဲ့ပါနွင့္။
o   မီးခိုးပိုက္ကို စက္နိွူးထားစဥ္ သို႔ စက္ရပ္ၿပီးခါစမွာ သြားမကိုင္ပါနွင့္။ အပူေလာင္လိမ့္မယ္။
o   ဆီးနွင္းေတြအရမ္းက်ေနတဲ့ေနရာေတြမွာ စက္မနိွူးဘဲထားခဲ့ပါ။ ဆီးနွင္းက အရမ္းထူလာရင္ မီးခိုးေတြက အၿပင္ထြက္မရေတာ့လို႔ ကားအတြင္းကိုၿပန္၀င္သြားတယ္။ အဲလိုၿဖစ္ရင္ ေသသည္အထိ လူကိုထိခိုက္ေစနိုင္တယ္။

ကားထဲမွာခဏအိပ္ငိုက္မယ္ဆိုရင
·         စက္ကိုအၿမဲရပ္ၿပီးမွအိပ္ပါ။ မေတာ္တဆ ဂီယာကိုသြားေရႊ႔တာတို႔၊ လီဗာကိုနင္းမိတာတို႔ ၿဖစ္ၿပီး စက္ပူလာလို႔ ထမီးေလာင္တတ္တယ္။
·         ဒီ့အၿပင္ ကားကို ေလမသာတဲ့ေနရာမွာရပ္အိပ္ရင္ မီးခိုးေတြစုလာၿပီး မ်ားလာေတာ့ ကားထဲကို ၀င္၊ အိပ္ေနသူကို ေသေစသည္အထိ ဒုကၡေပးနိုင္တယ္။

ကားဘရိတ္အုပ္ရင္
·         ဘရိတ္ေတြစိုေနရင္ ပိုဂရုစိုက္ေမာင္းပါ။
·         ေရစိုေနရင္ ဘရိတ္အုပ္မိမယ့္ အကြာအေ၀းလည္း ပိုယူရတယ္။ ဘရိတ္တၿခမ္းထဲေရစိုရင္လည္း ဘရိတ္က ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ဘူး။ ပါကင္ဘရိတ္လည္း စိတ္ခ်ေလာက္ေအာင္ ကားကို ဖမ္းေပးထားနိုင္ဘူး။
·         ဘရိတ္အကူစနစ္က ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ရင္၊ တၿခားကားေတြကိုကပ္မလိုက္နဲ႔၊ ဘရိတ္သံုးဖို႔လိုအပ္တဲ့ ေတာင္ဆင္းလမ္း၊ အေကြ႔မ်ားတဲ့လမ္းေတြကိုေရွာင္ပါ။ ဒီလိုအခ်ိန္ေတြမွာ ဘရိတ္ကို ပိုနင္းေပးရလို ဘရိတ္မိမယ္ အကြာအေ၀းလည္းတိုးသြားပါတယ္။
·         စက္ရပ္ထားစဥ္ ဘရိတ္ကိုနင္းလိုက္ဖြလိုက္မေဆာ့ရဘူး။ အဲလိုလုပ္ၿခင္းၿဖင့္ အရံထားေသာ ဘရိတ္မ်ားကို ကုန္ဆံုးေစပါတယ္။
·         ဘရိတ္စနစ္က ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္ ၂ မ်ဳိးပါတယ္။ တခုပ်က္ခဲ့ရင္ တၿခားတခုက အလုပ္လုပ္ေပးတယ္။ တခုပ်က္ေနရင္ေတာ့ ဘရိတ္ကို ပိုနင္းကသလို မိတဲ့ အကြာအေ၀းလည္း ပိုမ်ားသြားတယ္။ ဘရိတ္တခုတည္းနဲ႔ သင့္ကားကိုမေမာင္းပါနွင့္။ အၿမန္သြားၿပင္လိုက္ပါ။
အထူးသတိထားရန္မွာ ကားကို ေတာင္ေစာင္းမွာ ထိန္းထားဖို႔ လီဗာနဲ့ ဘရိတ္ကို တၿပိုင္တည္းနင္းၿပီး မႀကိဳးစားပါနွင့္။

ကားပါကင္ထိုးေသာအခါ
·         ဂီယာကို အၿမဲတမ္း P မွာထားပါ။ အဲလိုမထားထားရင္ မေတာ္တဆ လီဗာကိုနင္းမိပါက ကားရုတ္ခ်ည္းေရႊ႔သြားတတ္သည္။

ကား၏အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုပ်က္စီးေစၿခင္းမွေရွာင္ႀကဥ္ၿခင္း
·         ကားစတီရီယာရင္ကို တဖက္ထဲသို႔ အၿပည့္မလွည့္ရ (သို႔ တေနရာတည္းမွာ အႀကာႀကီး ကိုင္မထားရ။ အဲလိုလုပ္ရင္ စတီရီယာရင္ကိုထိန္းေပးတဲ့ ေမာ္တာ ကို ပ်က္စီးေစနိုင္တယ္။
·         လမ္းမေကာင္းေသာအခါ တာယာပ်က္စီးၿခင္းနွင့္ ကားေအာက္ပိုင္းပ်က္စီးၿခင္းမွကာကြယ္ရန္ ေနွးနိုင္သမွ် ေနွးေမာင္းရမည္။

ကားေမာင္းေနစဥ္ ဘီးေပါက္ပါက
ၿပားသြားေသာတာယာ သို႔ ပ်က္ဆီးေနေသာတာယာေတြေႀကာင့္ ေအာက္ပါတို႔ကိုၿဖစ္ေစနိုင္သည္။ အဲလိုၿဖစ္ရင္ စတီရီယာရင္ကို ေသၿခာကိုင္ၿပီး ဘရိတ္ကိုၿဖည္းၿဖည္းၿခင္းနင္းပါ။
·         သင့္ကားကိုထိန္းသိမ္းဖို႔ခက္သြားေစပါတယ္
·         ကားဆီက ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ အသံေတြ ထြက္လာမယ္
·         ကားက ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳေတြလုပ္လိမ့္မယ္
ပ်က္စီးသြားတဲ့တာယာကို အသစ္တခုနဲ႔လဲပါ။

ေရလႊမ္းေနတဲ့ လမ္းကိုေတြ႔ေသာအခါ
မိုးသည္းထန္စြာရြာၿပီး ေရလႊမ္းေနေသာလမ္းေပၚ မေမာင္းပါနွင့္။ ေမာင္းရင္ေအာက္ပါ ဆိုးရြားတဲ့ ပ်က္စီးမွဳနဲ႔ ႀကံုရနိုင္တယ္။
·         ကားစက္ထိုးရပ္သြားၿခင္း
·         ကားရဲ႔လွ်ပ္စစ္၀ါယာေလွ်ာ့ၿဖစ္ၿခင္း
·         ကားစက္ထဲေရ၀င္လို႔ ပ်က္စီးၿခင္း
တကယ္လို႔ သင့္ကားကို ေရလွ်ံေနတဲ့လမ္းေပၚေမာင္းမိရင္ ကၽြမ္းက်င္သူနဲ႔ေအာက္ပါတို႔ကိုစစ္ေဆးပါ။
·         ဘရိတ္ေကာင္းမေကာင္း
·         အင္ဂ်င္၀ိုင္ အရည္အေသြး ေကာင္းမေကာင္း
·         ဘယ္ယာရင္နဲ႔ ေအာက္ဒူးဆစ္ ေတြရဲ႔ ေခ်ာဆီေတြေကာင္းမေကာင္း၊

ကားစက္နိုးမယ္
ကားစက္ဖြင့္ရာမွာ အဆင့္ေလးဆင့္ ရိွပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ LOCK, ACC, ON & START. ကားေသာ့လွည့္ တဲ့ေနရာမွာ ၿမင္နိုင္ပါတယ္။
1.    ေလာ့ = စတီယာရင္ကို ေသာ့ခတ္ၿပီးမွ ကားေသာ့ကၿဖဳတ္လို႔ရတယ္။ ဂီယာက P မွာမဟုတ္ရင္လည္း ေသာ့ကိုဆဲြႏွုတ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
2.    ေအစီစီ = တခ်ဳိ႔ ကားရဲ႔အစိတ္အပိုင္းေတြ (အသံစနစ္) ကို ဒီအဆင့္မွာဖြင့္ရတယ္။
3.    အြန္ = လွ်ပ္စစ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခလုပ္အားလံုး သံုးနိုင္ၿပီ။
4.    စတပ္ = အင္ဂ်င္စနိဳးပါတယ္။

အင္ဂ်င္စနိဳးၿခင္း
1.    ပါကင္ဘရိတ္ ခ်ထားမထားစစ္ပါ
2.    ဂီယာ P မွာ ရိွေနလား စစ္ပါ
3.    ကားေမာင္းသူရဲ႔ ထိုင္ခံုမွာတိုင္ၿပီး ဘရိတ္တံကို ေသခ်ာစြာနင္းထားပါ။
4.    အင္ဂ်င္ခလုတ္ကို START ေရာက္သည္ထိလွည့္ၿပီး အင္ဂ်င္ကိုနိဳးပါ။
အင္ဂ်င္သံေပးၿပီး စကၠန္႔ ၂၀ အတြင္း စက္နိဳးပါလိမ့္မယ္။ စက္နိုးဖို႔ႀကိဳးစားစဥ္ ဘရိတ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ အင္ဂ်င္စက္နိုးသည္အထိ နင္းထားရမယ္။

သတိၿပဳရန္
စက္စတင္နိဳးေသာအခါ
·         ကားေမာင္းသူရဲ႔ထိုင္ခံုမွာထိုင္ၿပီးမွ အၿမဲစက္ကိုနိဳးပါ။
·         ဘယ္လိုအေၿခအေနမွာၿဖစ္ပါေစ၊ လီဗာနင္းၿပီး စက္မနိဳးရ။
·         လီဗာနင္းစက္နိဳးရင္ အက္ဆီးဒန္႔ၿဖစ္လို႔ေသနိုင္သည္။

ကားေမာင္းေနစဥ္
·         အင္ဂ်င္ခလုတ္ကို ေနာက္ၿပန္ၿပီး LOCK ေရာက္ေအာင္ မလွည့္ရ။
·         အေရးေပၚအေၿခအေနတြင္ေတာ့ ကားသြားေနတုန္း စက္ကိုရပ္နိုင္ေပမယ့္ ေသာ့ကို ACC ထိပဲၿပန္လွည့္ရမယ္။

သတိထားရန္
ဘက္ထရီအားကုန္ၿခင္းမွကာကြယ္ရန္
·         စက္ကိုရပ္ထားစဥ္ ကားေသာ့အား ACC or ON ေနရာမွာ အႀကာႀကီးမထားရပါ။

ကားစက္စနိုးစဥ္
·         ကားေသာ့လွည့္စက္နိဳးရာတြင္ တႀကိမ္မွာ ၃၀ စကၠန္႔ထက္ပိုမႀကိုးစားရ။ အဲလုိလုပ္ရင္ စတပ္တာ နဲ႔ ၀ါယာရင္းစနစ္ေတြမွာ အပူလြန္ကဲေစတတ္တယ္။
·         ေအးစက္ေနတဲ့ စက္ကို အရမ္းမနိုးရ။
·         သင့္စက္ဟာ မႀကာခဏဆိုသလို အနိဳးရခက္ေနရင္ေတာ့ ၀ပ္ေလွ်ာ့ပို႔ၿပီး အၿမန္စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။

ဂီယာခ်ိန္းၿခင္း
·         အင္ဂ်င္စက္နိုးေနတုန္း ဘရိတ္နင္းၿပီးမွ ဂီယာေရႊ႔ပါ။

ဂီယာမ်ား၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ာ
·         P = ကားကိုပါကင္ထိုးရန္၊ သို႔ အင္ဂ်င္စက္နိုးရန္
·         R = ကားေနာက္ဆုတ္ရန္
·         N = ဖရီးဂီယာ၊ ကားပ်က္လို႔ ဆဲြလွ်င္ သံုးရန္
·         D = သာမန္အေၿခအေနမွာ ကားကိုေမာင္းရန္။
·         3 = စက္ကိုေမာင္းေနစဥ္ သတ္ရန္
·         2 = ပိုစြမ္းအားထက္ေသာ စက္သတ္ရန္
·         L = စက္သတ္ရန္အေကာင္းဆံုးအေၿခအေန

ပါကင္ဘရိတ္ သို႔ ဟန္းဂီယာ
·         ဘရိတ္ကုိနင္းထားစဥ္ ပါကင္ဘရိတ္ကိုဆဲြပါ။
·         ပါကင္ဘရိတ္ဆဲြလွ်င္ ဒက္ရွ္ဘုတ္မွာ မီးလင္းလာမည္။

ပါကင္ဘရိတ္ ၿပန္ၿဖဳတ္ရန္
·         ဟန္းလီဗာကို ၿဖည္းၿဖည္းဆဲြမပါ။
·         ၿပီးလွ်င္ ခလုတ္ကို နိွပ္ပါ။
·         ၿပီးလွ်င္ ဟန္းလီဗာကို တြန္းခ်လိုက္ပါ။


သတိၿပဳရန္ = ကားမေမာင္းခင္ ပါကင္ဘရိတ္ကို ၿဖုတ္ၿပီးၿပီလားစစ္ပါ။ ပါကင္ဘရိတ္မၿဖတ္ပဲေမာင္းသြားရင္ ဘရိတ္ရွဴးေတြ အပူလြန္ကဲလာၿပီး ဘရိတ္အုပ္နိုင္စြမ္းကို က်ဆင္းေစမွာၿဖစ္သလို ဘရိတ္ရွဳးေတြကိုလည္း စားသြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment